streda 4. júla 2018

Voltumna, Terrestrial Chaos, Žriebädlo, Morhörr (Bratislava, 2. 6. 2018)


Kto sa pohybuje koncertnou scénou v Bratislave, musel posledný rok zaznamenať zvýšenú aktivitu na black/death metalovej scéne. Ide o jedno meno, ktoré veľmi usilovne udržuje oheň bratislavského  undergroundu, a tým je Loud Farm Booking. Akosi som si zvykol posledné mesiace, že ak sa niečo deje v metalovom undergrounde v Bratislave, tak to spískali práve oni. Tak sa stalo aj poslednú sobotu 2.6., kedy sa klubom Kulturák prehnali tri domáce a jedna talianska skupina. S týmto podnikom som nemal až také koncertné skúsenosti, no nakoniec to zvukovo vystrelilo veľmi sľubne a celý koncert aj vďaka tomu dopadol príjemne. Ľudí bolo pomenej, ale to je, bohužiaľ, fakt, na ktorý sme si posledné roky zvykli už asi všetci.  Na report sme dnes večer boli dvaja a tak ponúkame dva jemne odlišné, ale zato pestré pohľady na dnešný večer. Poďme teda rovno na prvú skupinu tohto večera.

Morhörr

Ako prvý otvárali dnešnú akciu vzhľadovo mladá kapela, hrajúca thrash crossover (sami to nazývajú Mor&Roll). Keďže som bol zvedavý predovšetkým na ďalšie kapely, zbehol som schody kvoli pivu (remeselné, mňamka) a na Morhörr som zostal na slušnú časť koncertu. A nebol som sám, mali aj svoju fanúšikovskú základňu jasne rozoznateľnú podľa kapelových tričiek. Skupina sa veľmi dobre bavila a niet divu, rozhodne si nerobila hanbu, zvuk mali dobrý a ja som sa, napodiv, príjemne bavil s nimi. Keď sa niekde objavia nabudúce, nie je dôvod sa im vyhnúť.

Žriebädlo

Druhý sa na pódium dovalila black metalová horda zo Serede. Pre mňa osobne ťahúň pozornosti. Pred koncertom som ich album počul párkrát a chcel som vedieť, čo napáchajú naživo. A napáchali. Dobre nazvučené gitary produkovali valivý zvuk, atmosféra sa darila, spevák k nej výrazne prispieval oduševneným, nielen vokálnym, ale aj pódiovým výkonom. Kapela zahrala niekoľko songov z prvotiny Najsamprv, a navyše potešila aj dvoma, do playlistu dobre zakomponovanými, novotinami. Moja čierna duša si spokojne počas show priadla, napriek jednej bielej škvrne na tričku tejto kapely. Tou bola, žiaľ, neprítomnosť basáka, ak som správne pochopil, chýbal kvôli pracovným povinnostiam. Tento fakt, bohužiaľ, jemne zráža výsledný dojem, no i napriek tomu dnes večer Žriebädlo príjemne prekvapilo.

S Terrestrial Chaos som mal do činenia minulý rok na akcii s Algor. Už vtedy ma táto domáca formácia z Bratislavy celkom zaujala svojou dômyselnou kombináciou black/death/thrash metalu kamuflovanou pod názvom experimental metal. Osobne tieto kombinácie žánrov veľmi nepreferujem, no chalani majú cit vytvoriť tú správnu hudobnú zmes, a tak som sa tešil aj na dnešné vystúpenie. Bohužiaľ, ako v predchádzajúcej skupine, aj tu absentoval basák. Ako som sa neskôr dozvedel, kvôli zdravotným problémom nemohol prísť, a tak sa zvyšok skupiny rozhodol potiahnuť dnešný set bez štyroch strún. Nanešťastie musím povedať, že toto rozhodnutie bolo citeľne počuť. Hudba bola veľmi energická a jednotliví členovia predvádzali zo svojho hudobného umu, čo sa dalo. Jednoznačne musím vyzdvihnúť bubeníka, ktorý pôsobí aj v senických Rawcvlt, ktorý vyžmýkal v dnešný večer z bicích, čo to len šlo. Sympatický bol aj výkon oboch gitaristov, ani jedna skladba rozhodne nenudila a vzájomná symfónia riffov sa naozaj dobre počúvala. Spevákov blackový prejav perfektne dopĺňal celú skupinu, a tak sa približne niečo cez pol hodinu vystúpenia rýchlo odsýpalo. Ľúto mi je naozaj basy, keďže jediný negatívny dojem z celého vystúpenia spočíval práve v absencií tohto nástroja, čím bola hudba Terrestrial Chaos jednoducho zvukovo ochudobnená. Nevadí, snáď nabudúce, avšak rozhodne príjemné prekvapenie tohto večera.

Poslednú pol hodinu som mal možnosť v dave vidieť vtipne namaľovaného mužíka s dlhou bradou, ktorý neustále pobehoval medzi ľuďmi. Na začiatku som myslel, že ide o Jerryho bratranca, alebo nebodaj nasledovníka tohto nášho okultného vyznávača, no neskôr sa z neho vykľul jeden z troch hudobníkov, ktorý predstavovali dnešného talianskeho headlinera. Pohľad to bol naozaj veľmi chaotický, neviem či nebol dostatok času alebo farieb alebo chýbalo zrkadlo, súdnosť, no najlepší warpaint dnešného večera mal jednoznačne Jerry. Musím povedať, že som ostal zaskočený a spomienky na jeden report z našich stránok „Voltumna, Oheň, Bloody Redemption a Žriebädlo“ sa začali kdesi vynárať spod nánosu priemerného vína, záhadnej thajskej pálenky, ktorá vyzerala ako sójová omáčka v kombinácií s tatranským čajom. Nie, negrcal som, no ústa mi krivil úsmev na tento naozaj vtipný report a určité obavy, aby sa neopakoval ten istý večer aj dnes. A ono to naozaj nebolo až také zlé. Chlapci sa síce hýbali ako handrové bábiky s tým príšerným imidžom, narvaní medzi dvoma bannermi a bubeníkom, no celkový hudobný dojem sa pohyboval niekde na stupnici medzi 6 až 7 bodov. Za triezva by som im možno dal 5, no nebudeme nad tým zbytočne špekulovať. Moje hodnotenie koniec koncov zdvíha bubeník, ktorý v ten večer podal naozaj perfektný výkon. Gitarové riffy boli síce priemerné, no opäť sa na koncertné pódia dostala basa a tak to vystúpenie o stupeň ožilo. Celkový dojem bol mierne rozpačitý. Voltumna zahrala síce fajn, no počas ich vystúpenia som mal pocit, že táto skupina by mala ťahať šnúru ako predkapela a nie ako headliner. Jednoducho som čakal, že spoza baru, zadného stolíka či dákeho tajného šatníkového priestoru ako v Narnii vybehne dáka skupina  a všetkých nás tam poriadne rozbije. Nestalo sa, no evidentné fiasko ako v Banskej Bystrici sa dnes večer rozhodne nekonalo.

Na záver možno ešte pár slov. Sobotný koncert znamenal naozaj príjemne strávený čas. Chválim výber klubu kvôli komornejšej atmosfére, celkom počúvateľnému zvuku a výberu skupín. Nešlo síce o žiadne „veľké“ mená, no každý koncert nemusí byť o obrovskom zahraničnom ťahačovi. Dostatočný priestor dostali domáce skupiny, a tak to má byť, aby plameň undergroundu úplne nevyhasol. Organizátorom držím palce v podobných zaujímavých akciách.

Napísal: Blutkrieg a Ylly

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára