sobota 21. novembra 2015

Rozhovor - Echoes Of Koliba Productions (21. 11. 2015)



S: Ahoj Wojciech. Už si spolu nejaký čas píšeme, ale pravdu povediac tvoj label som si všimol len nedávno. Bol label menej aktívny alebo som len nemal to šťatie nájsť ho?

Zdar! Myslím, že oboje. Label bol založený v roku 2004 keď som vydal demo Zerivana „Zrodzony W Przedczasie“, ale je treba podotknúť, že EOK Productions nie je z tých najaktívnejších labelov. Je to skrátka meno pod ktorým vydávam to čo chcem ukázať svetu, viac menej.


S: Povedz nám niečo o histórii tvojho labelu. Čo bolo hlavnou ideou vytvoriť vec, ktorá tak veľmi náročná na voľný čas?

Ako som už povedal, pretože to nie je label, ktorý si bežne predstavujete, nie je to tak časovo náročná vec. Ak by bolo EOK Prod. reálna firma/značka, potom by som trávil všetko môj čas aby sa rozrástol. No odkedy je to len značkou a „zástavou“ pod ktorou zahŕňam kapely, ktoré chcem vydať (buďme úprimní, je to prirodzené, že väčšina sú moje kapely, ktoré chcem mať pod plnou kontrolou ohľadom práv apod.), mám dosť času pre ostatné aktivity ako normálna práca, tvorba hudby, písanie poézie a tak.


S: Budúci rok vydávaš debutový album slovenskej pagan black metalovej kapely Krajiny Hmly. Ako sa začala vaša spolupráca? Čo sa ti páči na ich hudbe a kedy ste sa dohodli na spolupráci?

Napísali mi a opýtali sa na možnú spolupráca a ja som už kapelu poznal predtým. Myslím, že veľmi dôležité je to, že hrajú „slavic heathen black metal“ pretože to je druh hudby, ktorý počúvam najviac. Ďaľšia vec je, že vo Veľkej Británii, kde práve žijem mám mnoho slovenských priateľov – až tak, že počas dňa veľmi často hovorím po slovensky, nie poľsky. Takže každá kapela zo Slovenska, ktorá má vášeň pre rovnaký žáner hudby je vítaná. Jediný limit sú peniaze, nemôžem míňať celý svoj plat na vydania, musí sa nájsť nejaká rovnováha. Život oddelený od hudby, haha! Vráťme sa naspäť k hudbe Krajiny Hmly, ich najnovší album bude vynikajúci. Jednoducho som nemohol niekoho iného nechať vydať ho, môžete si pozrieť ich bandcamp napríklad aby ste vedeli o čom hovorím. Krásne texty venované slovenskej prírode a kultúre, vynikajúci artwork a skvelá hudba, nie tak ľahká na prvé počutie, to je to čo ma presvedčilo na 100%.





S: Poznáš viac slovenský kapiel, poprípade počúvaš niečo z našej scény?

Samozrejme! Poznám Aeon Winds, Concubia Nocte, Karpathia, Sirin alebo Igric. Mám ich CD v mojej osobnej zbierke. Napríklad Sirin bol vydaný rovnakým labelom, s ktorým som spolupracoval na vydaní Zerivana „Velesvarun“, menovite Narok Records, ktorý má chlapík z Poľska žijúci v Austrálii. Zvláštne, chlapík sa jedného dňa zrazu vyparil, prestal odpovedať na otázky. Stále si vravím, možno zomrel. Každopádne vráťme sa k téme, stále tu sú kapely z vašej krajiny, na ktoré sa potrebujem pozrieť!

S: Odporúčam teda vypočuť ešte kapely mladšie kapely ako Velesrune, Rawcvlt, Nevaloth a celkom novú záležitosť Malokarpatan.


S: Môžeš pre našich čitateľov predstaviť tvoje predošlé vydania a aj tie nadchádzajúce?

Moje predchádzajúce vydania boli...
- Zerivana „Zrodzony W Przedczasie“ demo 2004
- Zerivana „Velesvarun“ LP 2008
- „ ... And In the Darkness Bind Them – A Tribute to Summoning“ double CD compilation 2009
- Caedes Castus „Descendance Into Navia“ LP 2009 (digital form)
- Inferno „Nato Morto“ LP 2012
- Gamaiun „Gamaiun“ demo 2014 (digital form)
and
- Zerivana „Promo 2014“ (digital form).

Moje budúce vydania budú obsahovať...

- Paleowolf „Primordial“ demo or maybe the debut album, still to be negotiated,
- Krajiny Hmly „Na Konci Ciest“ LP
- Izera „Wierzeje Zimowego Snu“ EP (digital only or physical form as well)
- Caedes Castus „Descendance Into Navia“ LP (physical form)
- „ ... And In the Darkness Bind Them – A Tribute to Summoning“ double CD compilation (re-release)

Možno vydám aj debut EP Signum Triste, čas ukáže. Musím spomenúť, že debutový album Krajiny Hmly a re-release Summoning tribute bude v kooperácii so Sztuka Nocy / Art of the Night Productions, labely mojich kamarátov z Poľska a Nemecka.


S: Poľská scéna bola vždy špeciálna, pretože ste mali kopu vynikajúcich kapiel a tiež labelov, čo nie je tak zvčajné... Čo myslíš, prečo sa veci práve takto vyvinuli v Poľsku?

Nie je na mne aby som sa hral na hudobného kritika alebo experta, všetko čo môžem povedať, je že poľský black metal v jeho začiatkoch vyrástol ako odpor proti veľkej sile katolíckej cirkvi v mojej krajine a samozrejme to bolo inšpirované udalosťami ktoré sa stali v Nórsku v 90tych rokoch, no už pred týmito udalosťami, ktoré sa stali svetoznáme sme mali nejaké black metalové kapely. Som len šťastný, že máme čo ukázať metalovému, niečo veľmi hodnotné. Nie len naše veľmi známe death metalové kapely, ale tiež veľa black metalových klenotov.


S: Mimochodom... nesleduješ a nevšimol si si, že pagan/folk black metal už nie je  tak „populárny“ ako posledné roky?

Nikdy ma nezaujímali trendy, populárnosť, čo je hore a čo je dolu. Musíte len robiť vaše vlastné veci, vyjadriť čo je vo vašom srdci a tým je samozrejme slovanské rodnoverie a heathen/black metal /folk v mojom prípade. Ľudia vždy ocenia ak niečo robíte dobre a priamo z vašej duše, na ostatnom nezáleží.


S: Tvoje posledné slová pre náš webzine.

Ďakujem za možnosť, predstaviť môj skromný label slovenským fanušíkom a samozrejme vám prajem všetko najlepšie s tvojími aktivitami ako Noc Besov napríklad. Ďakujem pekne všetkým Vám! Sláva!



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára