Trvalo
nám viac než rok, kým sme sa dopracovali k rozhovoru s touto britskou
progresívno black/deathovou avantgardnou štvoricou šialencov, kvôli ich
zaneprázdnenosti novým albumom, ale konečne to je tu. Kvôli časovej krátkosti
v súčasnosti rozhovory ani nerobia, takže si to veľmi vážime. Za Bes sa
pýtal B. a za Voices odpovedal gitarista Sam Loynes.
B.: Zdravím vás, Voices! Ako sa
darí? Na čom práve pracujete? Máte nejaké koncerty alebo pracujete na novom
materiály? Sú to už 3 roky od vášho posledného vydania.
Sam: Čas
jednoznačne ušiel rýchlo a je to akoby včera, čo LONDON vyšiel. Odvtedy to
bolo pre kapelu komplikované obdobie. Jedna pozitívna vec, ktorá z týchto
posledných 3 rokov vzišla, je doteraz naša najlepšia práca ... album číslo 3.
Vo výhľade nemáme žiadne koncerty.
B.: Povedz nám niečo viac
o Voices. Čo je ideou, ktorá za tým stojí, ako by si charakterizoval
žáner, ktorý hráte a vo všeobecnosti, kam to lyricky patrí? Čo je
posolstvom Voices?
Sam: LONDON
bol kompletne koncepčný. Filmový zážitok v hudobnej forme, zrodený
z veľmi produktívneho času. Takže to posolstvo pochádzalo z našich
abnormálne aktívnych predstáv zabalených vovnútri mesta, v ktorom žijeme.
Posúvajúc sa ďalej sme dosiahli svoj sonický vrchol. Ďalší album je,
v určitom zmysle, viac hudobný. Je o piesňach, zvukoch, textoch,
návnadách a spájaní našich vlastných hudobných túžob a jednoducho
nemôže byť definovaný v rámci nijakého extrémno-hudobného kontextu.
B.: Nie je nijakým tajomstvom, že
zo štyroch členov Voices dvaja boli v kapele Akercocke a jeden stále
je. Idea vytvorenia Voices – komu patrí? Čo vás viedlo k založeniu Voices,
keď ste boli aktívni v inej kapele a prečo dvaja z vás odišli?
Sam: Nikto
neopustil Akercocke. Tá kapela je kreatívnym zenitom pre majstrov Jasona
Mendoncu, Paula Scanlana a Davida Graya. Ktokoľvek ďalší je na periférii.
Z môjho pohľadu, ktokoľvek, kto mal také šťastie, aby sa mohol podieľať na
tom projekte s takým vplyvným muzikantstvom, by to mal vnímať ako
privilégium, aj keď je to iba prchavá dohoda. Voices sa ale zrodili
z túžby Petera (Benjamina), Davida (Graya) a mňa po tvorení. Progres
Akercockeu bol neistý, pochopiteľne musel ticho ležať na určitú dobu. Potrebný
a v konečnom dôsledku pozitívny krok v prebiehajúcom posolstve
tej kapely. Voices boli vedľajší produkt tej doby a odvtedy vykvitli do
niečoho, čo my všetci považujeme za jednu z našej najlepšej nahratej
práce, najmä vrchol, ktorý sme teraz dosiahli s našim nadchádzajúcim
albumom.
B.: Teraz by som bol rád, keby si
nám povedal niečo o vašich albumoch. Začnime debutom „Voices From the
Human Forest Create a Fugue of Imaginary Rain“. Čo má ten názov znamenať?
Ak má ten album koncept, čo ním je? Keďže som nedokázal nájsť texty toho
albumu, domyslel som si len toľko, že to má čosi dočinenia s ľudskými emóciami.
Ale čo piesne ako Dnepropetrovsk, Eyes Become Black či Creating the Museum of
Rape? Čo je ich posolstvom?
Sam: Nerád
by som bol tak prozaický, aby som jednoducho vypísal významy a metaforické
posolstvá za našou prácou. Je to súčasť príťažlivosti pre poslucháča, ako si
ty. Ale ako je zjavné, prvý album má v sebe veľa základov. Povedal by som,
že má skutočný zvuk štyroch ľudí snažiacich sa vysporiadať sa so životom v Londýne,
vysielajúcich svoje denné problémy prostredníctvom hudby. Bolo to z veľkej
časti improvizované a tvorba hudby bola rýchla a hektická. Takže si
myslím, že ho môžeme klasifikovať ako skutočne prvotný.
B.: Keď už sa bavíme o konceptoch,
som si istý, že album „London“ má koncept a celkom badateľný, no zároveň
ťažko rozlúštiteľný. Oprav ma, ak sa mýlim, ale hovorí príbeh o určitom narcisistickom
„umelcovi“, ktorý, okrem potulovania sa ponurým Londýnom „v chladných
autobusoch a chladných vagónoch bez čŕt“, píše samovražedný list, maľuje
portrét... samého seba? A vysporiadava sa s... otrávením? Čo je príbehom
za týmto albumom? Kto je ten „umelec“/ „herec“, „herečka“ a kto je „Megan“?
Na koho žiarli (Last Train Victoria Line)? Prečo ho otrávili? A kto sú „oni“?
Mohol by som pokračovať donekonečna s týmito otázkami, takže prosím ťa,
podaj nám vysvetlenie a význam vašej práce.
Sam: Je
zjavné, že si si skutočne dal záležať, aby si si vypočul každý aspekt tej
nahrávky. Za to ti ďakujem. Znova, nechceli by sme zničiť interpretáciu a vizualizácie
vytvorené tvojou vlastnou mysľou. Je samozrejmé, že máš hlboké porozumenie a vidíš,
čo sme my, na počiatku vzniku, videli, rozprávačsky povedané. Jedna nápoveda
pre nadšencov, ako si ty, ktorý je hoden získať hlbšie porozumenie nahrávky a jej
vplyvov... choď a zožen si kópiu „Hraníc lásky“ od Grahama Greena.
Prečítaj si tú knihu a potom si pozri filmovú adaptáciu, v ktorej hrá
Ralph Fiennes. Toto má najbližšie k fyzickej manifestácii konceptov toho
albumu, ako sa dostaneš. Nehovorím, že to je priamy sonický preklad, ale skôr „múza“
za tým konceptom.
B.: Bude ďalší album rozprávať príbeh
rovnako ako posledný? Ak hej, môžeš nám o ňom aspoň trochu povedať? Kedy
vyjde?
Sam: S ďalším
albumom už dosahujeme finálnu rovinku. Dúfam, že by to mohla byť skorá 2018ka.
Nebude to koncepčný album. Už sme to spravili a nechali sme to tak. Je to
album so skutočnými „piesňami“. To bude zjavné, keď sa k nemu ľudia
dostanú. Narozdiel od predchádzajúcich, vytvorili sme album akosi
spoznateľných, no úplne unikátnych hitov.
B.: Čo je vašou inšpiráciou v písaní
textov a hudby? Je to len prechádzanie sa „ulicami Londýnu“, čo je tak
inšpiratívne, alebo je to čosi iné, možno nejaké kapely? Aké kapely má každý z vás
najradšej?
Sam: Hudobne
my kolektívne zahrňujeme tak širokú škálu hudby, že by bolo nezmyselné sa
pokúšať to vymenovať! To je kľúčom, je rovnaká šanca, že táto kapela bude
počúvať Avalon od Roxy Music, ako že bude počúvať Bad od Michaela Jacksona.
Paradoxne, povedal by som, že v rámci tvrdej hudby sme osobitnejší, než v rámci
akejkoľvek inej.
B.: Povedz nám niečo o vašom tvorivom
procese. Všetci štyria pracujete spolu, aby ste spravili hudbu, alebo každý má
svoje vlastné miesto? Ak hej, tak potom kto je majstrom za
konceptami/textami/hudbou?
Sam: V úplne
každom aspekte je to kolaboratívny proces. Na prvých dvoch albumoch bola hudba
z veľkej časti improvizovaná s výnimkou jednej, alebo dvoch piesní
napísaných individuálne mnou, alebo Peteom z počiatku a potom dotiahnutých
do konca v skupine. Napríklad, ja som napísal „The Ultimate Narcissist“ a „Music
For the Recently Bereaved“ a Pete napísal „Suicide Note“ a „Cold Harbour Lane“.
Ale až cez prinesenie to na skúšku je cesta, skrz ktorú tieto piesne dosahujú svoju
plnú formu.
B.: Ďakujeme veľmi pekne za tvoj
čas a odpovede. Posledné slová pre vašich „podporovateľov“ a čitateľov
tohto interview sú tvoje.
Sam: Z posledného
zriedkavého času pre Voices vieme, že album číslo 3 vyzve a snáď zapáli
iskru ukázanú našimi poslucháčmi v priebehu času až doteraz. Čoskoro
prenikne na povrch a keď ten čas príde, Voices vás znova prevedú dole
zajačou dierou.
Facebooková stránka
Facebooková stránka
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára